چگونگی ترمیم خط و خش رنگ خودرو در منزل

یکی از مشکلاتی که صاحبان خودروهای مدل بالا و صفر کیلومتر با آن درگیر هستند خط و خش هایی است که بر روی رنگ خودرو شان ایجاد می شود و ظاهر تمیز و شیک خودرو را مخدوش می کند.



بسیاری از صاحبان خودرو بر این باورند که خط و خش ها اصلاح نمی شوند و با همان خط و خش ها از خودرو استفاده می کنند،

 ولی ما قصد داریم روش ترمیم این خط و خش ها را بسیار آسان به شما آموزش بدهیم .


انواع خط و خش روی بدنه خودرو که رانندگان با آن در گیرند، خط و خش ها روی بدنه به دو نوع تقسیم می شوند :


خط و خش های سطحی.

خط و خش های عمیق که اصولا راهکاری جز رنگ نمودن آن قسمت از بدنه که تاثیر زیادی در افت قیمت خودرو دارد.

البته رفع خط و خش های عمیق تا حد زیادی قابل حل هستند. امکان رفع این خط وخش ها باید توسط افراد متخصص صورت پذیرد چون در این نوع ایراد عمق خش به فلز بدنه 

رسیده است و باید از ترفند های خاص رنگ آمیزی استفاده شود .


اما خط و خش های سطحی که ما قصد داریم اصلاح آن را در این مقاله توضیح دهیم با یک سری روشهای ساده شما نیز می توانید در منزل با هزینه‌ی کم انجام دهید.


روش ترمیم خط و خش های سطحی:

ابتدا محدوده خط و خش را مشخص نموده و کمی بیشتر از آن محدوده را بشوئید یکی از علت هایی که تأکید برشستن محدوده خط وخش داریم این است که در زمان رفع خط و

 خش وجود خاک و گرد یا هر آلودگی دیگر به داخل شیار خراش ترمیم را برای شما مشکل می کند.


ترمیم رنگ خودرو

ترجیحا از مواد مخصوص شستشوی رنگ خودرو استفاده نمایید و پس از شستن از دستمال نرم سطح شسته شده را پاک سازی نمائید یا اصطلاحا پرداخت کنید یا برق بندازید .

مرحله بعد که از حساسیت زیادی برخوردار است مرحله سنباده زدن است سنباده ای که انتخاب می کنید می بایستی سنباده نرم باشد: یعنی تراکم سنباده باید بالا باشد.

 این تراکم بالا به عملکرد نرم سنباده کمک می کند.

پس از سنباده بایستی از پولیش رنگ خودرو استفاده کنید پولیش را روی محل خط و خش مالیده و با یک دستمال نرم یا پنبه محل را بصورت دورانی روی خط و خش بکشید.

البته در خرید پولیش دقت نمایید. حتما جنس پولیش نرم باشد تا کیفیت کارتان بیشتر شده و نقاط دیگر رنگ بدنه آسیب نبیند.

در ترمیم خط و خش عجله ای نداشته باشید و بصورت یک نواخت و نرم حرکت دورانی را با پولیش و پنبه ادامه دهید تا مشکل به شکل کامل برطرف گردد .

پس از پولیش نمودن محل مورد نظر را با آب و مواد مخصوص شستشو بشوئید و با حوله نرم آن را خشک کنید و خودرو را زیر نور آفتاب برده و از نتیجه مطمئن شوید .

در صورت عدم اطمینان مجددا پولیش را تکرار کنید، بعد از اطمینان از پولیش کاری با واکس براق کننده محل مورد نظر را واکس کنید همانند مرحله پولیش کردن، 

در نهایت خودرو شما خط و خشی روی بدنه نخواهید دید.

منبع: فان